”Toinen valitsee laseja, toinen pelleilee.”
Kun Miliza
Kimmel on perheensä kanssa käymässä Enontekiöltä, Hettasta asti Rovaniemellä,
on heidän yksi pysähdyspaikoistaan optikkoliike Brillet. Viisihenkinen perhe on
ollut yksi liikkeen kanta-asiakkaista jo muutaman vuoden ajan.
Enontekiöläiselle viisihenkiselle perheelle silmälasien ja
aurinkolasien valitseminen on muotoutunut mukavaksi perhehetkeksi.
– Koko lössillä ollaan oltu siellä sohvalla istumassa. Kun toinen
on valinnut laseja, toiset ovat pelleilleet. Brilletissä on aina ollut mukava
ilmapiiri, Miliza Kimmel kommentoi.
Ensimmäisen kerran perhe kuuli Brilletistä sosiaalisen
median kautta.
– Kun me täältä lähemmä, niin useampi liike ollaan käyty
läpi. Ratkaisevin tekijä meille on ollut asiakaspalvelu. Varsinkin jos menet
yksin ostamaan silmälaseja eikä ole kaveria matkassa, on tärkeää, että
ammattitaitoiset ihmiset osaavat katsoa, minkä tyylinen kehys käy millekin
kasvolle.
Kimmelin mukaan Brilletin väki tutustuu ihmiseen ensin ja
käydään yhdessä läpi, mitkä ovat silmälasin käyttötarkoitukset.
– Ittekin kuljen paljon pipo päässä, kun olen päivähoidossa
töissä. He katsoivat, että lasi ei ole kohtuuttoman leveä ja istuu lakin alle.
Tarkastettiin, että lasit sopivat myös kasvoihin ja että kehys ei makaa
poskipäiden päällä. On ollut myös ensimmäinen optikkoliike, joka on ottanut
multa silmänpohjakuvat.
Perheen isä Artturi
Alatalo huikkaa vaimonsa vierestä olleensa tyytyväinen siihen, että
henkilökunta on rehellisesti sanonut, että nuo lasit eivät käy sinulle
ollenkaan.
– Arvostan rehellisyyttä ja että osataan sanoa suoraan, että
nuo eivät käy sulle, Alatalo kommentoi.
Myös Kimmelin ja hänen poikansa Kasperin migreenitausta on
osattu huomioida.
– On osattu katsoa, että linsseissä on sinivalon suodatukset
ja kaikki mitä voi olla. Ei ole vain osta kolme maksa kaksi tarjousta vaan
maksat laadusta, Kimmel kertoo.
Ongelmitta ei kaikki ole
sujunut
Kimmel kertoo kokemuksesta, milloin lasit saapuivat kotiin
ja ne eivät istuneet kunnolla. Perheen äiti päätti marssia liikkeeseen ja
tutkia asian.
– Päästyäni Brilletiin, viilattiin niin kauan, että lasit
olivat hyvät. Ei täytynyt tapella sen asian kanssa, että kuka tämän korvaa.
Myös toisen muiston perheen äiti jakaa, jolloin poika Kasper
soitti reissun päältä ja sanoi puhelimessa: ”Äiti nämä lasit ei käy päähän
ollenkaan”. Kimmel laittoi Messenger-palvelun kautta viestin Brilletiin ja kertoi
tilanteen. Omistajat Taina ja Pasi Hiukka tulivat avaamaan liikkeen
ovet sunnuntaina ja Kasper oli otettu sisään.
– Oli se mahtava, kun Kasper pystyi käymään paluumatkalla
oikaisemassa lasinsa, eikä tarvinnut täältä asti lähteä. Niin mahtavaa
asiakaspalvelua.
Kimmelin mielestä muutenkin lapsille löytyy hyvä valikoima
kehyksiä ja myös pienikasvoisille.
– Poika oli aika pieni, kun sai ensimmäiset lasinsa. Nyt kun
on murrosikäinen, on välillä aika kriittinen, mutta yllättävän tyytyväinen
ollut. Myös miehellekin löydetty, vaikka hänellä on kapeat kasvot. Valikoimaa kyllä
löytyy kaikille.
Perhe asioi suhteellisen usein Rovaniemellä, sillä heidän
tyttärensä opiskelee kaupungissa. Myös muut Likiliikkeet ovat tulleet näin
tutuksi ja perhe suosiikin niitä.
– Huomioidaan Likiliikkeet ja niistä meidän vakipaikat on kehkeytynyt.
Likiliikkeestä muuten kuultiinkin Brilletin kautta, Kimmel naurahtaa.
Kommentit
Lähetä kommentti